В Інформагентстві «УНІАН» відбулася прес-конференція, на якій громадськості
розповіли про подробиці організації та програми масштабного будівельного форуму
«Бізнес-дні FIDIC в Україні».
Відео з прес-конференції: https://www.unian.net/multimedia/video/press/10027925-dni-fidic-v-ukraine.html
«Це вже другий за рахунком найбільший Форум Бізнес-дні FIDIC в Україні.
Цього разу він присвячений темі інфраструктурного будівництва, і відбудеться
14-15 червня на території київського готелю Ramada Encore (Столичне шосе, 103)»,
- повідомила президент Асоціації
інженерів-консультантів України (АІКУ), уповноважений представник FIDIC в
Україні Яна Щигурова.
«Даний захід знаменний тим, що збігається з ювілеєм нашої асоціації, яка є
членом FIDIC вже 10 років, а з 2016 року ми є офіційними представниками FIDIC в
Україні. На ньому будуть присутні керуючий директор FIDIC Енріко Вінк,
представники дирекції FIDIC по кураторству країн Східної Європи, приїде також
акредитований тренер FIDIC Адріана Спассова. На заході фахівцями FIDIC будуть
проведені тренінги, в тому числі, пройде професійний семінар, де наші
інженери-консультанти, які бажають працювати за європейськими стандартами,
зможуть отримати сертифікати FIDIC», - розповіла організатор конференції.
Яна Щигурова нагадала, що в 2017 році FIDIC оновив свої проформи, за якими
ведеться будівництво в розвинених країнах і за якими працюють всі провідні
компанії.
«Запрошені фахівці розкажуть, які саме були зроблені зміни. В першу чергу,
вони стосуються функції незалежного інженера-консультанта, який є ключовою
фігурою в сучасному будівельному бізнесі. Ще 100 років тому FIDIC ввела це
поняття і з тих пір жодне серйозне будівництво не обходиться без їх
безпосередньої участі. Про функції та обов'язки інженерів-консультантів як раз
будуть говорити на форумі», - повідомила
президент АІКУ.
За її словами, сьогодні на державному рівні робляться певні кроки, щоб
привести українську будівельну галузь до європейських стандартів. Але для
повноцінної реформи не вистачає багатьох чинників. Зокрема, в комісіях, які
займаються імплементацією та адаптацією нормативів для українського ринку, не
вистачає компетентних фахівців - профільних юристів і представників
будівельного бізнесу. Також часто, зміни стосуються лише зовнішніх параметрів,
змін в термінології, тоді як в роботі, як і раніше використовують застарілі
нормативи з минулого століття.
«Мета уніфікованих правил FIDIC - досягти прозорої, злагодженої, синхронної
роботи всіх учасників будівельного ринку з високим рівнем відповідальності і
взаємодії, дотриманням стандартів. Проблема на цьому шляху - дати необхідні навички
і чіткі інструменти для впровадження і використання стандартів FIDIC на
практиці. В першу чергу - регламентувати і забезпечити умови для діяльності
незалежних інженерів-консультантів. Вони повинні не залежати від замовника і
мати додаткові стимули у своїй роботі. Наприклад, на Заході, якщо
інженер-консультант, вивчивши об'єкт, вніс раціональні пропозиції, які
дозволили значно здешевити будівництво - він отримує за це відчутний бонус. Щоб
щось подібне було у нас, необхідно адаптувати українське законодавство до
європейських норм, а не навпаки, як часто це відбувається. А також приймати всі
нововведення і зміни загалом, пакетом, обов'язковим для виконання всіма
учасниками ринку. Тоді у нас будуть хороші шанси на позитивні зрушення в
будівельній галузі і до нас будуть заходити великі міжнародні інвестори», - поділилася своїм баченням Яна Щигурова.
Виняткову важливість інституту незалежних інженерів-консультантів для
розвитку національної інфраструктури підкреслив і присутній на прес-конференції
Володимир Яремко, старший юрист компанії
«Саєнко Харенко».
Він зазначив, що в сучасному світі фактор конкурентоспроможності
інфраструктури дуже важливий.
«Україна за цим показником в світових рейтингах займає дуже низькі місця.
Це пригнічує, але, з іншого боку, це означає, що у нас є велика потреба в нових
інфраструктурних проектах, велика інвестиційна перспектива, а значить, і хороші
можливості для залучення інвестицій. Але можливість залучати інвестиції та
вигідні кредити з'явиться лише в тому випадку, якщо в Україні укладання
контрактів буде відбуватися за стандартами FIDIC. В Україні є нове тендерне
законодавство, є Prozorro. Але коли ми говоримо про великі об'єкти
інфраструктури, виникає питання: що після Prozorro? За якими контрактами їх
будувати? Зрозуміло, що міжнародні кредитори і інвестори не дадуть грошей, якщо
контракти будуть затверджуватися по невідомим стандартам, а не з всесвітньої
практики. Навіщо придумувати велосипед, якщо є всесвітня практика і стандарти
FIDIC. Є вже складені типові контракти, які грамотно розподіляють ризики між
учасниками, і дозволять після тендерів якісно проводити менеджмент і контроль
якості. Контракти FIDIC передбачають всі ці процедури, а родзинкою їх є те, що
вони передбачають наявність незалежного інженера-консультанта зі своєю
командою, який забезпечує якість побудованої дороги або моста, і відповідає за
це своїми грошима і діловою репутацією», -
розповів юрист.
Проблему забезпечення належних умов для роботи незалежних
інженерів-консультантів в Україні продовжив і виконавчий директор ГО «Українське співтовариство будівельного права»
Артем Кисельов.
«Ми як раз займаємося тим, що намагаємось об'єднати досвід ЄС і української
академічної школи, щоб створити базу для гармонізації будівельного
законодавства відповідно до стандартів FIDIC. Для цього ми тісно працюємо з
державними структурами, і наша мета - прискорити появу інституту незалежних
інженерів-консультантів, як базової основи для будівництва.
Експерт повідомив, що існує тиск на інженерів-консультантів у зв'язку з
недоліками нашого законодавства.
«Ті інженери, які працюють зараз, не можуть бути незалежними і, в першу
чергу, від замовника, який оплачує їх послуги. Завдання інженера-консультанта
виявити і усунути недоліки в роботі, які допускає підрядник. Але на практиці
коли інженер вказує на недоліки в роботі або матеріалах, той найчастіше каже:
підписуй, а ми потім виправимо. Якщо фахівець відмовиться підписувати без
усунення недоліків, замовник загрожує не заплатити йому гонорар. Всі ці моменти
вимагають законодавчого регулювання. Треба щоб всі розуміли - заощадивши
копійки, ми потім втрачаємо мільйони, а чітке дотримання нормативів FIDIC
допоможе уникнути непотрібних втрат, додаткових витрат і забезпечить
довгострокову якість побудованих об'єктів», - розповів експерт.
За словами організаторів, форум Бізнес-дні FIDIC буде проводитися під
патронатом Комітету Верховної Ради з питань транспорту. Серед гостей очікується
керівництво Рахункової палати, представники Міністерства фінансів, Служби
автомобільних доріг, Адміністрації морських портів України (АМПУ),
Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР), представники комітету
Євросоюзу щодо інфраструктурних проектів. Також, приїдуть колеги з Грузії,
Китаю, Франції, Румунії. Партнерами заходу є: компанія Су-Япі, яка входить в
список 150 кращих інжинірингових компаній світу, а також член АІКУ компанія
«Автомагістраль-Південь». Свою участь підтвердила мерія Львова і представники
Київської обласної державної адміністрації та багато інших.
Міжнародна федерація інженерів-консультантів (FIDIC) заснована в 1913 році,
є однією з найстаріших міжнародних асоціацій у сфері інвестиційно-будівельної
діяльності, яка займається розробкою типових умов контрактів для регулювання
відносин учасників міжнародного будівельного ринку.
Комментариев нет:
Отправить комментарий